söndag 16 mars 2008

150kr intjänat!

Sådär nu har jag börjat få in lite rena pengar, även om det går väldigt långsamt. Jag kan inte annat än önska att människor i Sverige skulle vara mer intresserad av bil och militärhistoria :).
Jag började min Traderakarriär med att sälja en ebok för 19:- men har gått över till att sälja dokumentärfilmer på DVD. Jag har fått sålt 3 filmer om bilar och 2 filmer om militärmatriel. Det har gett mig en vinst på 150kr efter avgifter. Inte så mycket kanske men det är värt att betänka att tiden det tar för mig att lägga ut annonserna och sedan beställa filmerna från min leverantör inte går på mer än 5 - 10 minuter.
Självklart blir det andra utgifter som jag inte har räknat med här, en av dom är osåltavgiften på Tradera. ca 2 kr per osåld film får jag betala så vi får se i slutänden hur mycket jag egentligen får in :).

I övrigt försöker jag få igång min framtida blogg på onlineinkomst.se men det har strulat lite men snart så. Även en onlinebutik med en stort sortiment filmer kommer att finnas på internet om några veckor, förhoppningsvis kommer det att skapa lite mer inkomstkällor.

Nu ska jag återgå till att leta efter mer lönsamma produkter att sälja på Tradera, såg igår produkter som gick för riktigt höga priser och som var väldigt populära. Nu gäller det bara att hitta en lämplig leverantör också :)

Ciao!!

Inga kommentarer: