fredag 7 mars 2008

17 Minuter till en inkomstkanal

Ja det var den här rubriken jag såg när jag surfarde runt på internet och försökte få fram till varför vissa är rika och andra är arbetslösa lärare. Rubriken kommer från ett erbjudande som Jesper Linden har på sin hemsida och det går ut på att för 49:- så får man tilgång till en ebok som behandlar ett barnsligt enkelt sätt att tjäna pengar på. Jag tänkte att 49:- är nått som jag kan hosta upp och evuntuellt bli lurad på men man måste ju försöka intalade jag mig sjäv :).
Eboken beskriver grunderna i nått som jag tidigare inte har kommit i kontakt med eller inte ens hört talas om och det är Affiliate marketing. Vilket innebär att du försöker få prylar hos företag sålda genom dina länkar och på så vis få en del av kakan, ca 75% om det är digitala produkter.
I mitt fall försökte jag med en ebok om bra mat för kroppen som skulle ge mig ca 30 kr per försäljning.

Jag gjorde ett allvarligt test att försöka mig på att få en inkomstkanal genom det som står i boken och började med att som texten beskrev, skriva mycket på forum och försöka använda passiv försäljning till ens produkter. Jag valde ett väldigt stor diet/hälsa forum på engelska.
Det hela slutade dock med att jag blev utsparkad och utelåst för all framtid från det forumet pga. min passiva försäljning :). Jag kan dock konstatera att jag faktiskt fick igen mina pengar för boken men jag tycker nog inte det är tillräckligt roligt att skriva på forum för att det ska löna sig, jag tröttnar för fort. Men om ni vill veta mer om affiliate marketing och Jesper Linden samt hans 17 minuter till en inkomstkanal så läs här

Men det här med affiliate marketing har gjort mig intresserad och efter att ha läst lite mer på internet så ska jag försöka utveckla det jag har lärt mig. Ska strax betala för en internetkurs i ämnet, återkommer när jag har gått igenom den.

Ps.
Glöm inte att kommentera!

ciao

Inga kommentarer: