fredag 28 mars 2008

Bloggares dödssynd!

Det sämsta en bloggare kan göra är att inte uppdatera sin blogg och det har varit på tok för länge sedan jag upptaderade min, så nu kommer nyheter om min rikedom. (eller avsaknaden av rikedomen)

Tradera har gettt mig tämligen fina inkomster... om man inte tar i beräkningen kostnaden för ALLA osålda objekt. Jag har lagt ut väldigt mycket filmer och försökt finslipa annonserna men nu när sista annonsen har försvunnit får jag nog säga att jag gick jämt upp. Inga förlorade pengar men inte direkt någon vinst heller. Jag tror dock att om jag förflyttade hela min rörelse till Ebay skulle jag kunna ha bättre möjlighet till att få in pengar med tanke på hur otroligt fler människor det är som spanar på Ebay i jämförelse med Tradera.

Men det jobbigaste insikten jag har fått efter några månaders hårdpluggande av inkomstmöjligheter och starta eget på internet är att jag inte har en riktig affärside. Vad har man för intressen eller kunskaper som kan komma till användning? jo jag är intresserad av datorer och datorspel.. välkommen till mest konkurrentutsatta bransh som finns.
Men rollspel då? ja det är ju inte särskilt många som spelar rollspel för att kunna leva på dom.
Nej så jag vet inte riktigt vad jag ska luska ut för nått... varför kunde jag inte ha varit intresserad av nått vettigt under min uppväxt hmpf :).

Men nu när jag kommer att börja jobba så finns det lite mer möjligheter att pröva andra inkomst möjligheter. Det som jag främst har spanat på är valutahandel men där behövs lite pengar för att komma igång med och genom att jag har ett jobb kan jag även förlora pengar.

Återkommer inom en snar framtid

ciao

2 kommentarer:

ToniDz sa...

vill du tjäna pengar, gå in på
www.dz-archive.blogspot.com

klicka på längen om spiderwebsystem

Elin sa...

Hej Tobias!