torsdag 6 mars 2008

Let the hunt begin!

Okej då är det dags att börja sammanfatta lite av mina försök till att nå mina drömmars mål (hus! pengar!). Till en början tar vi hur man INTE når sina drömmar.
När en person får socialbidrag finns det ofta inte mycket utrymme för den personen att pröva på nya marknader eller sätt att tjäna pengar eftersom det ofta kräver en insats av pengar till att börja med (webbhotell, varor att sälja osv.). Men som en van användare av internet så vet jag att det ofta finns väldigt många erbjudanden om att tjäna pengar utan att behöva investera.

Mitt val blev http://www.hits4pay.com/ vilket fungerar på så sätt att du får mail till önskad adress där du sen under ca 30 sekunder ska blänga på ett reklammeddelande och som tack få 2 cent. Inte världens bästa betalning kanske med tanke på att du måste blänga på 50 reklammeddelanden för få $1. och att titta på 50 meddelanden i 30 sekunder vadera tar 25 minuter. Poängen som jag inte insåg från början var att för att tjäna riktigt med pengar så du vidarebefodra reklamen till, fram tills nu goda vänner och få dom att också läsa samma reklam.
Någonting som liknar ett pyramidspel med andra ord.

Okej jag ska inte nämna clickbank något mer, men det kan säkert fungera att få ihop några kronor med hjälp av deras system, men jag undrar om inte tiden kan spenderas bättre :).

I nästa inlägg tänkte jag gå in på hur man kan tjäna pengar på att skriva på forum eller hur författaren lyckades bli utkastad och blockerad för all framtid på ett forum för dieter :).

Ciao!

ps.
Jag har placerat min blogg i
Valbo
på bloggkartan.se

Inga kommentarer: